Financieel beheer

De financiële administratie bestaat uit:

  • debiteuren, met een koppeling met orders en facturering;
  • crediteuren, met een koppeling met inkoop en goederenontvangst;
  • grootboekadministratie.

Debiteuren

Het vervaardigen van de factuur is meestal een onderdeel van een ander proces. Belangrijk hierbij is dat er importmogelijkheden zijn om de geregistreerde verkopen te kunnen verwerken.

In hoofdzaak bestaat het debiteurensysteem uit:

  • importeren verkoopfactuur;
  • vervaardigen verkoopfactuur;
  • eventueel vervaardigen van journaalposten;
  • automatische incasso mogelijkheid;
  • bewaken van de vervaldatum;
  • automatisch vervaardigen van aanmaning/saldioverzicht;
  • openstaande postenoverzicht vervaardingen;
  • verwerken betalingen.

Crediteuren

In hoofdzaak bestaat het crediteurensysteem uit:

  • het vastleggen van de inkoopfactuur, waarbij een integratie met de goederenadministratie mogelijk is;
  • bewaken van de vervaldatum en de betaling. Indien gewenst kan een bestand worden aangemaakt voor automatische betaling en incasso bij uw bank.

Naast de primaire functies zijn er ondersteunende functies, zoals:

  • het opvragen van een crediteurensaldo en betalingen;
  • historie van crediteuren, betaalgedrag;
  • afdrukken van betaaladvies;
  • fiatteren voor betaling;
  • het kunnen verwerken van vooruitbetaling;
  • automatisch boeken van de verzamelopdracht.

Grootboekadministratie

De grootboekadministratie verwerkt journaalposten en voorziet in een rapportage in de vorm van:

  • overzicht van de journaalposten;
  • verlies- en winstoverzicht;
  • kolommenbalans.

Het is mogelijk om budgetgegevens vast te leggen. De journaalposten kunnen handmatig worden ingevoerd of automatisch verwerkt uit o.a. debiteuren, crediteuren, goederenadministratie en orderadministratie.

Voor Periodieke rapportage is een optie beschikbaar om uw eigen financieel rapport te maken.

 

1992 – Copyright © Alle rechten voorbehouden. Ontwikkeld door Van der Waaij Software.